Kerap Mimpi KAHWINI Penagih DADAH. Apa Yang Terjadi Selepas Itu Memang MENGEJUTKAN !!!

| November 22, 2016 | 1 Comment

Kerap Mimpi KAHWINI Penagih DADAH. Apa Yang Terjadi Selepas Itu Memang MENGEJUTKAN !!! | Setiap pasangan mengimpikan kehidupan yang bahagia dan jarang yang mengambil risiko untuk berkahwin dengan seorang penagih dadah kerana takut kehidupan terabai. Kami kongsikan sebuah kisah pengalaman seorang isteri yang nekad berkahwin dengan seorang penagih dadah.

pngh

“Assalamualaikum warga krt, saya nak kongsi kisah rumah tangga saya. OK, saya dirikan rumah tangga dah 2 tahun dan umur saya lebih muda dari suami 6 tahun. Sebelum mendirikan rumah tangga, suami ada bagitahu saya yang dia mengambil dadah. Perasaan saya waktu ITU memang bercampur baur sebab dia tak nampak macam ambil dadah kerana dia rajin kerja.

Hurmm…tindakan pertama saya pada waktu itu ialah solat istikharah minta petunjuk dari Allah, kerap mimpi suami jadi saya berani tanggung risiko dan saya yakin dia jodoh saya. Saya yakin pada petunjuk yang saya dapat dalam mimpi saya dan saya bernikah dengan dia tapi tinggal dengan mertua.

Tindakan pertama saya ialah daftar suami di klinik kesihatan untuk ambil methadone. Alhamdulillah suami ikut sampai sekarang ini suami bergantung pada methadone. Berat suami pun dah mula naik dari 28kg, sekarang dah 34 kilogram.

Alhamdulillah, walaupun dia macam tu dia tak pernah angkat tangan dekat saya, kerja rajin. bab jaga anak dia la yang terbaik. Masa saya dalam pantang dia la yang bersusah payah jaga anak, bangun tengah malam panaskan susu perahan saya bagi kat anak malah berak anak dia yang basuhkan, mandikan anak semua dia la yang buat. Tambahan pula saya beranak secara cesar, memang dia jaga saya betul-betul. Tak bagi buat apa pun.

Alhamdulillah, sekarang anak dah setahun, suami masih jalankan tnggungjawab dia seperti biasa tengah malam dia yang akan bangun bancuh susu anak. Saya nak buat dia marah suruh rehat tidur. Terima kasih abang sebab dah banyak berubah.

Saya akui mula-mula takut nak nikah sebab banyak sangat dengar yang bukan-bukan tentang penagih dadah. Alhamdulillah, Allah gerakkan hati saya untuk teruskan pernikahkan kita dan dikurniakan seorang hero. Alhamdulillah syukur sangat-sangat. Sayang akan sentiasa ADA bersama abang, sayang tahu betapa susahnya mula-mula abang nak tinggalkan benda tu. terima kasih sudi buat semua ni demi kebahagian kita sekeluarga.” Kredit:-KRT

P.S. 1 – ALLAH Sayangkan Aku. Baru Aku Tahu Kenapa Pakwe Beria Suruh Aku Pakai Baju Kurung Ke Bukit Tu !!!
P.S. 2 – Ramai Salah Faham Bila Bayi Anda Hisap Ibu Jari Kakinya, Inilah SEBAB Bayi Hisap Ibu Jari Kaki Yang Ramai TAK TAHU !!!
P.S. 3 – Ramai TERPANA Melihat Gadis Cantik Ini…Namun, Anda Pasti TERKEJUT Lihat Dimana Dia Tinggal !!!
P.S. 4 – TERLOPONG Mamak Tu Bila Aku Cakap “Tolong Buang Botol Yang Kat Atas Tu Dan Perempuan Tu Sekali” !!!
P.S. 5 – 4 Tahun Suami Tak Bekerja. Namun Boleh Sara Keluarga Dan Rumah Mewah, Rupa-Rupanya Ini KERJA Suami !!!

Tags: , , , ,

Category: Kisah Semasa

About the Author ()

Comments (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Sumayyah says:

    Alhamdulilah , sy merupakan anak ketiga drpda 4 adik beradik , yg berumur 15 pd ketika ini . Ayah sy jmerupakan seorang penagih dadah juga sebelum ini . Tetapi , syukur kehadrat Allah ayah ditemukan dengan ibu sy . Mulai dri situ , ayah mendaftar ke dalam wad untuk berubah , ibu pula sentiasa sabar dan tawakal kepada Allah untuk bersama-sama dengan ayah tika ayah duka atau suka . Dan sebenarnya sy tidaklah malu akan perkara ini malah sy amat gembira dan bangga akan ayah dan ibu sy yg bersusah payah untuk membesarkan kami , jdi sy tnya diri ini , setelah berapa susah dan payah nya ibubapa ku membesarkan ku dengan izin Allah , tidak mungkin aq hanya mensia-sia kan semua itu , aq harus balas kembali budi baik ibubapa ku . Bukan dengan memberikan mereka ‘ibubpa’ ku dunia tetapi akhirat syurga tinggat yg ketujuh ! 😬 dgn menghafal Al Quran , mengikuti sunnah Nabi Muhammad SAW , daku ingin memberi swbanyak mna pahala ku kpd ibubpa ku . Daku berjanji tidak akn walau sekali mensia-siakan perjuangan mereka . Betapa kasih nya Allah kepada ayah dan ibu juga seluruh ummah , jgnlah kita sesekali mensiasia kan ini semua. Jika kamu c pembaca adalah perempuan tutuplah dwgan rapi aurat mu agar kmu tidak memberi dosa kpd bpa mu , begitu juga lelaki , jagalah ikhtilat mu jgn kmu bersenang lena bergaul bersama perempuan yg bukan mahram , perempuan jgn pula kmu ber chit chat dng lelaki yg bukan mahram mu . Tolonglah sma2 kita semua membantu umat akhir zaman ini ! Banyakkan lah berdoa ! 💪 tabah dan kuatkan lah iman mu !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *